close

我寫這篇不是抱怨文啦

雖然很想很想抱怨 (TMD)

但在我follow up letter給麻州某上市(in Nasdaq index)通訊公司的Interviewers

(共有四位面試官)

對了 先提一下follow-up letter的內容是有關身為一個Business Analyst

我所寫的產業research和BA的角色會帶給公司和組織有何貢獻

我覺得自己寫的很有層次...

我收到了好像比offer更棒的東西!!!

Director and engineer都回信給我了

真的很令人興奮的事

因為我自己覺得我面試當時表現得很好 對director的問題(某公司手機的產品定位 市場分析 銷售分析...等)我沒有猶豫 很流暢的用英文回答我的看法!

Yen-ju,

 

Thank you for your note – really appreciate it. I wanted to let you know that you were our lead candidate for the internship.

Unfortunately, due to a pending acquisition all of our hiring is now frozen so we will not be able to move forward with the internship right now.

 

-Director

 

Hi Yen-Ju

 

I am sorry about the wrong timing. As Myk mentioned we had selected you as the top candidate for the internship but the acquisition has put a hold on hiring.

You are a very bright candidate and we would love to have you work for us in future if correct opportunity arises and other attributes match.

All the best with your graduation and career moving forward.

 

Thank you.

Engineer

 

天啊!這些都不是HR的罐頭信喔 代表他們根本就

!

我真的快哭了

我的媽唷

這樣兩行的肯定 我真的覺得很值得了

可以從NYU Stern MBA畢業的Director M的口中聽到這些話

還可以從專業的工程師聽到對我的評價

嗚~~~他們都是外國人喔 我真的很感動

雖然我覺得我表現已經很好了 但這樣子的鼓勵比現金股利都要值得(淚)

加油

這是我第八間的面試了

很謝謝之前的面試公司 讓我一次比一次進步成長

雖然結果不如預期

但我還是要講很陳腔濫調的字眼---->"過程"真的學到了很多

也很謝謝支持我的朋友們 給我很多很棒的意見!

 

好啦

廢話太多 又不是得獎

四個字

繼續申請!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    janet0928 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()